Bedrijfstrainingen zakelijk Engels op maat


SR training krijgt een 4.8/5 op basis van 35 beoordelingen bij Google

Engelse brief schrijven – Zakelijke brief Engels -Tips

Engelse brief schrijven – Zakelijke brief Engels -Tips

Tags: , , ,

Engelse zakelijke brief schrijven

Engelse brief schrijven in Zakelijke Engels. Ga je een Engelse brief schrijven dat ziet die er wat anders uit dan een brief in het Nederlands. De aanhef van de zakelijke Engelse brief is anders maar ook het formaat bijvoorbeeld. Lees de tips.

Een zakelijke brief in het Engels moet professioneel overkomen. Het is een visitekaartje van het bedrijf. We geven je tips en voorbeelden.

Formaat Engelse brief

Een Engelse brief kent een blok formaat. Alle tekst begint aan de linkerkant. Vaak gebruikt men ook een makkelijk te lezen lettertype zoals: Arial of Times New Roman. De lettergrootte is tussen 10-12 punten.

Adres en datum in Engelse brief

  • Begin met het adres van jouw bedrijf in de linkerbovenhoek.

Bijvoorbeeld:

Global Transport B.V.
Logistieklaan 2                                                                           
5698 KJ Almere
The Netherlands

  • Naam bedrijf / ontvanger

BLT Packaging
45 Box lane
 (let op: begin met huisnummer)
London YUGHK 5345
Great Britain

Aanhef Engelse brief

Ga je de brief versturen naar een nieuw contact of iemand die je al langer kent? Dat maakt namelijk een verschil in de aanhef.
Lees: ben jij beleefd genoeg in het Engels?

In een formele brief gebruik je:


Dear Mr. Jones

Dear Mr. and Mrs. Smith

Dear Ms. Jones

Dear Mandy Smith

Dear John (informele begroeting)

De inhoud van een zakelijke brief in het Engels

Een Engelse brief schrijven, een zakelijke brief in het Engels heeft een bepaalde opbouw. Dit lees je hieronder.


  • Let op het doel van de brief en breng die boodschap kort en duidelijk over.
    Lees: hoe je een direct en ‘to the point’ een Engelse brief of mail schrijft.

  • Breng jouw boodschap over in de volgende alinea’s.
  • Gebruik korte zinnen (dan kun je ook minder fouten maken)
  • Maak de alinea’s niet langer dan 2-3 zinnen
  • Zorg voor witregels tussen de alinea’s

  • Schrijf in een actieve vorm i.p.v. een passieve vorm

Active: The company requires staff to attend a safety course every year.
Passive: The staff are required by the company to attend a safety course every year.

Active: The project leader will give you instructions.
Passive: Instructions will be given to you by the project leader.

  • Afsluitende alinea:
    Eindig met een korte samenvatting en een ‘Call to action’. (Wat wil je dat de lezer nu doet?)

  • Sluit af met de ondertekening:

Yours sincerely
Respectfully
Yours truly
Best wishes
Cordially
Regards
All the best
Best regards
Best wishes
With sincere thanks

Plaats een komma na de afsluiting.


Dan uw naam eventueel titel en contactgegevens zoals:
e-mailadres, (mobiel) telefoonnummer, Skype adres etc.

Vervolgens jouw handtekening.

Stuur je een bijlage mee dan kun je dat hieronder vermelden. (appendix)

Kort samengevat met de Engelse benaming:

  • The sender’s address (could be with company logo and address)
  • Date
  • The recipient’s address (adres ontvanger)
  • Reference (if any) (referentie/kenmerk)
  • Salutation (aanhef)
  • The Subject (het onderwerp)
  • All new paragraphs
  • Closing (afsluiting)
  • Appendix (if any) (eventuele bijlage)

Common Brands Ltd 
5 Chiswick High Street London, SE11 6QR  
     Senders address



14 May 2018  
    
Date

Mrs. Sarah Smith
Speed Logistics Inc.
87 East Brompton Road
Bristol, BS 35 5BH  
     Recipients address


Your ref: HB 987
Our ref: 123654

     Recipients reference
     Sender reference

Dear Mrs Smith,
     Salutation  

First paragraph


Second paragraph etc.

     Body
Yours sincerely    Closing
John Harris     


Name      Signature Title
  

Bekijk ook dit op wikihow. Een mooi overzicht hoe je een Engelse brief schrijft.

Of misschien zie je het liever in een video.

In deze video wordt in 2 minuten uitgelegd hoe je een professionele zakelijke brief in het Engels schrijft.

Hoe je een Engelse brief schrijft

Wat voor soort Engelse brieven heb je zoal?

Zakelijke brieven kunnen over diverse onderwerpen gaan.
Doel is in ieder geval dat je iets officieel wilt melden, vastleggen of vragen.

Voorbeelden zijn:

Een Engelse brief met een klacht

Wanneer je gaat solliciteren in het Engels

Een brief over een bepaalde levering

Brieven om afspraken in vast te leggen

Een marketing of sales brief

Brieven met een bepaalde vraag

Bevestiging van een officieel document / overeenkomst

 enz.

Spelling en grammatica van je Engelse brief

3 super handige tips!

Duidelijk dat je vóórdat je de brief verstuurd deze controleert op spelling en de Engelse grammatica.
Daar zijn een aantal handige hulpmiddelen voor.

Het gratis programma Grammarly helpt je vooral bij de grammatica zoals je misschien al uit de naam opmaakt.

Ook dit is gratis toegankelijk en let vooral op de zinsopbouw, lengte van zinnen, indeling, alinea’s enz.

Misschien denk je en Google translate dan? We hebben de proef op de som genomen en gekeken hoe teksten worden vertaald. Bekijk de uitslag in het artikel, Engelse vertalingen in Google translate.

Dus prima om enkele woorden te vertalen maar ‘gooi’ geen complete teksten er in.

Een goed en beter alternatief is: Deepl

Samenvattend:

Je hebt nu voldoende informatie om een professionele zakelijke brief in het Engels te schrijven.

Schrijf je vooral Engelse mails, lees dan ook hoe je een professionele Engelse mail schrijft.

Wil je echt alles weten over het schrijven van een Engelse brief of
e-mail bekijk dan ons e-boek:

‘Professionele Zakelijke Engelse Emails en Brieven Schrijven’.
Bekijk wat anderen er van vonden en hoe het hen heeft geholpen.

Professionele zakelijke Engelse emails en brieven schrijven

Ontvang tips en een mooie korting op onze E-boeken

Help anderen ook door dit artikel te delen. Bedankt.

Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Sharing is caring. Thanks a lot!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK
150-zakelijke-Engelse-uitdrukkingen-SR training-zakelijk-Engels Zakelijke uitdrukkingen in het Engels 150 stuks!

Nederlandse uitleg, met Engelse voorbeeldzinnen.

 

Voorkom Van Gaaleriaanse Fouten, Spreek als een Native Speaker, Kom Professioneel over

DOWNLOAD

ONS WERKGEBIED

Onze taalcursussen geven wij meestal in het gebied van Vlissingen tot Rotterdam, van Breda tot Tilburg, Roosendaal en Bergen op Zoom, maar ook in andere plaatsen in Nederland zijn wij actief. Bekijk onze klantlocaties.

google-map-logo
STEL UW VRAAG
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Blog berichten









In de afgelopen maanden heeft een aantal van mijn collegae bij A&B Groep de cursus Zakelijk Engels gevolgd bij SR training en ik ben blij verrast met de behaalde resultaten.

SR training heeft het team Geboortezorgadvies van CZ op een praktische en inspirerende manier kennis laten maken met Zakelijk Engels.

Iedere les was voor mij boeiend en leerzaam. De opdrachtvormen waren wisselend, afgestemd op mijn werk. Dit maakte de lessen dynamischer.

SR training is een toegankelijk trainingsbureau dat hoogwaardige taaltrainingen aanbiedt. Het is een fijne partner in de samenwerking en is enorm flexibel. Flexibel in de inhoud van trainingen, de planning en de omgang.

Wat me vooral aansprak was, dat het zo toepasbaar was. We behandelden onze eigen e-mails en rapporten. Geen droge lesstof of invuloefeningen.

Wat een verschil met school, dat leren zo leuk kan zijn. Echt praktisch en afgestemd op onze groep.
Hartstikke bruikbaar in ons werk.

Het heeft me eigenlijk nog verder gebracht dan waar ik dacht uit te komen. Ik spreek met veel meer zelfvertrouwen en merk dat het communiceren stukken beter gaat. Ook is er aandacht besteed aan vaktechnische vocabulaire wat me erg heeft geholpen.