Bedrijfstrainingen zakelijk Engels op maat
27 vaardigheden van de Engels sprekende secretaresse. Bezit jij ze?

27 vaardigheden van de Engels sprekende secretaresse. Bezit jij ze?

vaardigheden Engelstalige secretaresse

We noemen het wel secretaresse maar er zijn zoveel meer titelomschrijvingen in omloop. Wat dacht je van:

  • Management assistant
  • Office assistant
  • Clerical worker
  • Personal assistant (PA)
  • Administrator
  • Administrative assistants
  • Clerk
  • Office worker
  • Back (front) office employee
    Etc.

Wat ze in ieder geval allemaal doen is werken als Engels sprekende assistent op een kantoor. Vaak is dit voor een internationaal bedrijf. Als Engels sprekende assistent kan het dat je met meerdere nationaliteiten in het bedrijf te maken krijgt. Maar ook op Nederland georiënteerde bedrijven krijgen vaak vragen in het Engels gesteld.

 

Bedrijven gebruiken verschillende benamingen voor dezelfde functie. Maar ook de functie inhoud en benodigde vaardigheden kunnen verschillen.

 

Bij kleinere bedrijven zie je vaak dat het een manusje van alles is. Mensen ontvangen, telefoon aannemen, administratieve werkzaamheden, invoeren van boekhoudgegevens enz.

 

De 5 belangrijkste vaardigheden van de Engels sprekende secretaresse

In het algemeen zijn alle taken gerelateerd aan ‘keeping an office organized’.

Voordat we gedetailleerd in de competenties duiken zijn er 5 vaardigheden die je in ieder geval moet hebben.

  • Communicative vaardigheden
    Vaak heb je te maken met jouw baas, de collega’s die met allerlei vragen komen. Maar ook klanten sta je te woord. Dat kan telefonisch zijn of in een persoonlijk gesprek. Je moet dus ook goed kunnen luisteren. Dat het in het Engels gaat is een extra uitdaging. Heb jij deze communicatieve vaardigheden in het Engels?

 

  • Technische vaardigheden
    Behalve het om kunnen gaan met diverse office pakketten moet je misschien ook wel eens eenvoudige aanpassingen aan de bedrijfswebsite doen. Misschien heb je ook te maken met online planning programma’s . Ook gaan collega’s er vaak vanuit dat jij problemen met de printer op kan lossen. Aan Engelstalige collega’s moet je e.e.a. uit kunnen leggen.

 

  • Organisatorische vaardigheden
    Je moet in ieder geval heel goed kunnen organiseren. Om kunnen gaan met tijdsdruk. Alles netjes en opgeruimd houden.

 

  • Goed kunnen plannen
    Je moet overzicht houden door goed te plannen en planningen bij te houden.
    Je houdt afspraken in de gaten, boekt misschien accommodaties en kijk of procedures nog kloppen.

 

  • Oplossingsgerichte vaardigheden
    Proactief denken, problemen liefst voorkomen. Als ‘spider in the web’ ben jij vaak degene die de vragen krijgt en van wie een oplossing wordt verwacht.

 

22 vaardigheden voor de Engels sprekende secretaresse

• Accuracy: precies en accuraat zijn
• Answering the telephone: tips om een Engelstalige telefoongesprek te voeren
• Making appointments: afspraken maken
• Bookkeeping: lichte boekhoud administratie, de juiste Engelse boekhoud termen
• Business correspondence: zakelijke correspondentie. Do’s and don’ts in een Engelse e-mail
• Client relations: klantencontacten onderhouden
• Document management: kennis van archiveren
• Editing: aanpassen van documenten/teksten op website
• Efficiency: efficiënt het werk in kunnen delen
• Event coordination: het plannen van bijeenkomsten
• Know Englisch idioms: weet wat zakelijke Engelse uitdrukkingen betekenen
• Approachable: toegankelijk opstellen
• Communication skills: gemakkelijk een gesprek starten in het Engels
• Prioritizing; prioriteiten kunnen stellen
• Proactive: van te voren al op zaken inspelen en actie ondernemen
• Office and computer knowledge: om kunnen gaan met diverse office pakketten
• Typing and taking the minutes: type- en notuleer vaardigheden
• Showing visitors around: Engelstalige gasten rondleiden in het bedrijf
• Reliability: men moet op je kunnen vertrouwen
• Respond to inquiries: antwoorden op (aan)vragen
• Presenting: een presentatie kunnen geven in het Engels
• How to meet, greet en thank clients: begroeten, afscheid nemen en bedanken in het Engels

 

Hier vind je meer over de vaardigheden van een Engelstalige office manager of receptionist

 

We hebben ook E-boeken die interessant voor je zijn.

Leuk als je met anderen dit artikel deelt. Bedankt.

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Sharing is caring. Thanks a lot!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK
150-zakelijke-Engelse-uitdrukkingen Zakelijke uitdrukkingen in het Engels 150 stuks!

Nederlandse uitleg, met Engelse voorbeeldzinnen.

 

Voorkom Van Gaaleriaanse Fouten, Spreek als een Native Speaker, Kom Professioneel over

Download

ONS WERKGEBIED

Onze taalcursussen geven wij meestal in het gebied van Vlissingen tot Rotterdam, van Breda tot Tilburg, Roosendaal en Bergen op Zoom, maar ook in andere plaatsen in Nederland zijn wij actief. Bekijk onze klantlocaties.

google-map-logo
STEL UW VRAAG
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Blog berichten









In de afgelopen maanden heeft een aantal van mijn collegae bij A&B Groep de cursus Zakelijk Engels gevolgd bij SR training en ik ben blij verrast met de behaalde resultaten.

SR training heeft het team Geboortezorgadvies van CZ op een praktische en inspirerende manier kennis laten maken met Zakelijk Engels.

Iedere les was voor mij boeiend en leerzaam. De opdrachtvormen waren wisselend, afgestemd op mijn werk. Dit maakte de lessen dynamischer.

SR training is een toegankelijk trainingsbureau dat hoogwaardige taaltrainingen aanbiedt. Het is een fijne partner in de samenwerking en is enorm flexibel. Flexibel in de inhoud van trainingen, de planning en de omgang.

Wat me vooral aansprak was, dat het zo toepasbaar was. We behandelden onze eigen e-mails en rapporten. Geen droge lesstof of invuloefeningen.

Wat een verschil met school, dat leren zo leuk kan zijn. Echt praktisch en afgestemd op onze groep.
Hartstikke bruikbaar in ons werk.

Het heeft me eigenlijk nog verder gebracht dan waar ik dacht uit te komen. Ik spreek met veel meer zelfvertrouwen en merk dat het communiceren stukken beter gaat. Ook is er aandacht besteed aan vaktechnische vocabulaire wat me erg heeft geholpen.