Bedrijfstrainingen zakelijk Engels op maat
Hoe klantgevoelig zijn uw medewerkers?

Hoe klantgevoelig zijn uw medewerkers?

Klantgevoelig: hoe empathisch zijn uw medewerkers?

Helaas staan Nederlanders in het buitenland niet bekend om de goede manieren.
Vaak wordt de onbeleefdheid genoemd, het kortaf zijn, kil overkomen en het vrij bot uit de hoek komen.

Wat me recentelijk opviel is dat ik uit verschillende hoeken hoor dat bedrijven investeren in ‘empathie’ trainingen voor het personeel.

Empathie

Er schijnt steeds meer het besef te zijn dat er een koppeling is tussen empathie tonen naar jouw klant en klantbetrokkenheid en klant loyaliteit.

Misschien is het besef gekomen tijdens de crises, dat het niet vanzelfsprekend is dat jouw klanten, automatisch altijd jouw klanten blijven. Loyaliteit is niet meer vanzelfsprekend maar iets wat je als bedrijf moet verdienen. Onderscheidend zijn door de klant centraal te plaatsen. Klantgevoelig zijn daar gaat het om.

hoe klantgevoeligheid zijn uw medewerkers

 

Hoe ver denk je met de klant mee, hoe overtref je zijn verwachting, hoe groot is het inlevingsvermogen in het probleem wat opgelost moet worden.

 

 

Maar ook heel basaal: welke omgangsnormen hanteren we in het bedrijf, hoe tonen we begrip in een bepaalde situatie, welke moeite doen we voor een klant?

Hebben de medewerkers vaardigheden zoals:

  • Geduld
  • Inlevingsvermogen
  • Luistervaardigheden
  • Vraagtechnieken
  • Open houding

Vaak zijn procedures gestandaardiseerd, zijn er protocollen voor bepaalde situaties of formats voor de beantwoording van bepaalde e-mails en brieven.

Bij empathisch handelen moet je dit vaak loslaten en iedere zaak apart bekijken.

Nederland kent vele culturen binnen haar grenzen die ook weer vragen om een aparte benadering. Maar ook buiten de grenzen zijn cultuurverschillen, een onderwerp om rekening mee te houden.

Daarom besteden we in onze taaltrainingen ook altijd aandacht aan de cultuur van de zakenpartner. Belangrijk als je goed over wilt komen, een positieve indruk wilt maken en uiteindelijk het vertrouwen wint wat weer tot een langdurige samenwerking kan leiden.

Is er bij uw bedrijf wel eens nagedacht over dit onderwerp?
Laat uw reactie achter, we zijn benieuwd.

 

 

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Sharing is caring. Thanks a lot!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

GRATIS E-BOOK
150-zakelijke-Engelse-uitdrukkingen Zakelijke uitdrukkingen in het Engels 150 stuks!

Nederlandse uitleg, met Engelse voorbeeldzinnen.

 

Voorkom Van Gaaleriaanse Fouten, Spreek als een Native Speaker, Kom Professioneel over

Download

ONS WERKGEBIED

Onze taalcursussen geven wij meestal in het gebied van Vlissingen tot Rotterdam, van Breda tot Tilburg, Roosendaal en Bergen op Zoom, maar ook in andere plaatsen in Nederland zijn wij actief. Bekijk onze klantlocaties.

google-map-logo
STEL UW VRAAG
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Blog berichten









In de afgelopen maanden heeft een aantal van mijn collegae bij A&B Groep de cursus Zakelijk Engels gevolgd bij SR training en ik ben blij verrast met de behaalde resultaten.

SR training heeft het team Geboortezorgadvies van CZ op een praktische en inspirerende manier kennis laten maken met Zakelijk Engels.

Iedere les was voor mij boeiend en leerzaam. De opdrachtvormen waren wisselend, afgestemd op mijn werk. Dit maakte de lessen dynamischer.

SR training is een toegankelijk trainingsbureau dat hoogwaardige taaltrainingen aanbiedt. Het is een fijne partner in de samenwerking en is enorm flexibel. Flexibel in de inhoud van trainingen, de planning en de omgang.

Wat me vooral aansprak was, dat het zo toepasbaar was. We behandelden onze eigen e-mails en rapporten. Geen droge lesstof of invuloefeningen.

Wat een verschil met school, dat leren zo leuk kan zijn. Echt praktisch en afgestemd op onze groep.
Hartstikke bruikbaar in ons werk.

Het heeft me eigenlijk nog verder gebracht dan waar ik dacht uit te komen. Ik spreek met veel meer zelfvertrouwen en merk dat het communiceren stukken beter gaat. Ook is er aandacht besteed aan vaktechnische vocabulaire wat me erg heeft geholpen.